Investice do mezinárodního hudebního projektu Art Master International
Po úspěchu online kurzů Art Master na CZ trhu chceme s pomocí investora expandovat na celosvětový trh.
Art Master dnes
Jsme dva celoživotní hudební fanatici a před dvěma lety jsme rozjeli moderní hudební školu, která nabízí praktickou výuku poskytovanou mladými a úspěšnými muzikanty s pozitivním mindsetem. Dostali jsme se rychle na 30 lektorů, cca 250 žáků, 3 učebny v pražských Vysočanech a tisíce odučených lekcí.
V loni na jaře jsme zkusili naši nabídku vzdělávání doplnit o první online vzdělávací kurz. Nejedná se o skype lekce žáka s lektorem, ale o sadu obvykle 30 perfektně uspořádaných natočených minilekcí, do kterých si žák koupí přístup a dle svého tempa a kdykoliv má chvilku volna si tato výuková videa prochází. To, co mělo být původně jen doplňkem naší klasické individuální výuky zasažené COVID-19 pandemií, se okamžitě stalo naším hlavním produktem.

Art Master online kurzy
Naše kurzy jsou postavené na předtočeném výkladu lektora. Většina našich kurzů je rozdělena do deseti základních lekcí se třemi videi v každé z nich. Celkem tedy 30 přibližně pětiminutových naučných videí.
V posledních 10 měsících jsme ladili strukturu online kurzů a formu jejich propagace a sestavili velmi dobře šlapající model, který generuje strmě rostoucí tržby. Od května 2020 do února 2021 jsme stihli vyprodukovat 11 online kurzů (z toho 9 uvést do prodeje), 3 500 prodejů a obrat, který přesahuje hranici půl milionu korun za měsíc a s každým dalším kurzem stále roste.
Věříme v poměrně snadnou škálovatelnost tohoto fungujícího modelu a chceme vstoupit na další trhy. Pracovně jsme budoucí celosvětově operující značku nazvali Art Master International (AMI).

Art Master International (AMI)
Čím bude AMI jiný, než aktuální hráči na trhu?
Náš produkt je uníkátní svojí strukturou výuky. Po zkušenostech s hudebním vzděláváním se zaměřujeme zejména na výuku, která je praktická, efektivní a rychlá. Proto mají naše kurzy jasně danou a na žácích otestovanou strukturu, rozsah a míru zábavnosti. Lektor kurzu je průvodcem, ale nemá ve struktuře kurzu zcela volnou ruku ani moc prostoru pro vlastní metody, tak jak to nabízejí další významní e-learning hráči. Výhodou výuky formou předtočených videí je nejen nezávislost na časových možnostech lektora, ale zejména neomezená škálovatelnost jejich prodeje.
"Zahrát si svoji milovanou píseň už po pár týdnech"
je motto, které dobře definuje náš hlavní cíl. Tedy naučit nadšence co nejrychleji ovládat vybraný nástroj do takové míry, kdy bude schopný si "užít" ten pocit, že hraje něco, co miluje. Zkracovat tzv. learning curve našich žáků je jedna z našich největších výzev. Sníme o tom, kam nás v této oblasti mohou posunout moderní technologie jako machine learning, VR/AR apod.
Do tohoto fungujícího osvědčeného modelu bychom chtěli zasadit celosvětově známé hudebníky.
Jedním z klíčů k našemu úspěchu je totiž promyšlený online marketing. Zejména pak skvěle zacílené krátké videospoty, které jsou významnými akcelerátory trafficu na naší platformě a zásadním prodejním nástrojem. Pokud v těchto spotech budeme pracovat se známými a celosvětově respektovanými tvářemi, bude jejich efektivita ještě mnohonásobně vyšší, než u našich aktuálních českých spotů s českými lektory. Tento přístup navíc už ověřil a efektivně využívá náš hlavní konkurent, americký Masterclass (MC).
Art Master mission, values, CSR
to improve other people's lives through teaching them how to make music
Benefits from playing an instrument (authored by Pfizer Medical Team):
- reduces stress and depression, lessens anxiety
- strengthens bonds with others
- releases a dopamine that has positive effects on mood, eases pain
- musical training strengthens memory, reading skills and the brain's executive function

CSR projects
- orphanages
- single mothers
- cancer patients
Co říkají naši žáci o našich online kurzech?
Je mi sympatické, že je kurz koncipován tak, aby hráč velice rychle ovládl kytaru pro běžné hraní i bez zbytečné teorie a tak to brzy zní, jakoby člověk snad hrál na kytaru léta 🙂 Prostě že se jde rovnou na věc.
Kurz přeplnil moje očekávání. Jelikož jsem samouk, tak hraji jen z videí na webu. Co opravdu oceňuji je to , že Honza je první, kdo se zmiňuje o rytmu, jak ho cítit apod.. To pro mě byl jeden z největších přínosů pro samouka.
Musím říct, že kurz předčil moje očekávání. Honza Ponocný kurz vede perfektně, jeho vysvětlení jsou srozumitelná a hlášky vtipné. V základním kurzu se objevily i věci, které jsem nečekal jako například barré akordy (ty bych očekával až někde v pokročilém kurzu). Už jsem o kurzu říkal kamarádovi, který právě jako já nemá čas docházet do hudební školy.
Kurz byl dobře strukturovaný, lekce na sebe hezky navazující, obohacující a výklad poutavý a srozumitelný :). Už si nedokážu představit svůj život bez brnkání 😀 Zábavnou formou může na sobě člověk pozorovat každodenní zlepšování (všechno jde, když to baví!). V době lockdownu super věc, jak se nezbláznit 😀
Jsem ten případ co na základní škole v hodinách hudební výchovy nedával pozor a sotva rozeznám základy notového zápisu a kvůli zaměstnání nemám čas na doučování. Takhle se jednoduše naučím základy a i nějaké písničky za cenu 2 lekcí na doučování.
Základní kurz byl nad mé očekávání, jsem úplný začátečník, a bylo to pěkně vysvětleno, pro mě tam žádné informace nechyběly, i tak toho bylo dost. Forma učení na známých písničkách je super, v tom bych ráda pokračovala. Baví mě to.
Ked som si kurz zakúpila nečakala som ze sa mi tak zapáči takže moje očakávania splnili velmi dobre. Určite by som Vase kurzy doporučila.
Potenciál trhu a odhad obsazení tržního segmentu a rozložení nákladů
Podle Forbes magazínu dosáhne v roce 2025 hodnota roustoucího třzního segmentu online vzdělávání 350 miliard USD. Chceme na to být připraveni.
Porovnáním s hlavním konkurentem v naší tržní kategorii, platformou Masterclass, jsme odhadli vývoj obratu a valuace AMI. Přibližně 20 % kurzů aktuálně nabízených na Masterclass se věnuje hudbě. Zastáváme názor a několik dalších účastníků hudební scény nám potvrdilo, že kurzy Masterclass akcentují více softskills, tedy motivaci a sebevědomí. Prezentují se jako edutainment. My se chceme vymezit větším důrazem na education.
Z našeho relativně konzervativního výpočtu predikce růstu AMI odhadujeme, že v roce 2025 budeme schopni utržit prodejem online kurzů (resp. předplatných) cca 226 milionů CZK.
Strategie penetrace trhu staví na výrazných investicích do marketingu a budování značky
Díky intenzivní optimalizaci kampaní v Česku máme vydefinovaného potenciálního zákazníka. Víme počet takových zákazníků na trhu USA + UK + GER. Víme, že oslovení jednoho takového zákazníka nás stojí přibližně 0,44 CZK a víme, jaký obrat s určitou investicí do kampaní jsme schopni v takovém segmentu zákazníků realizovat.
V prvních dvou letech máme záměr zajistit pro platformu klíčovou návštěvnost zejména investicí do výkonostního marketingu, tedy kampaní napříč sociálními sítěmi FB, IG a YT. V dalších letech pak předpokládáme, že významným zdrojem návštěvnosti bude kvalitní SEO, doporučení a vracející se spokojení zákazníci a přímá investice do kampaní klesne na dlouhodobě udržitelnou míru. Na konci pátého roku předpokládáme dosažení udržitelné marže EBITDA na úrovni 30 %.
Komparací s Masterclass (veřejně uváděné hodnoty na seriózních serverech) vypočítáváme budoucí valuaci AMI. Masterclass v pátém roce od založení vykázal roční obrat 3,038 mld CZK a na trhu byla společnost valuována ve stejném období na 8,68 mld CZK. Trojčlenkou a definovaným obratem AMI na hodnotě 226 mil. CZK vypočítáváme valuaci AMI na 646 mil CZK.

Masterclass začal kurzy nabízet v roce 2015, kdy dostal i svou první investici 43 mil CZK. Následně každý další rok vypsal investiční kolo a postupně získal 322, 752, 1 720, 2 150 a v šestém roce 5 160 mil CZK. Jeho aktuální valuace se uvádí jako 17,2 miliardy CZK (přestože CEO Masterclass David Rogier namítá, že ve skutečnosti je mnohem vyšší).
Náklady a predikce prodeje kurzů
Náš konzervativní finanční model počítá s prodejem cca 6 500 kurzů za cenu cca 1000,- CZK (49 USD) do konce roku 2021. V tomto výpočtu nejsou nijak započteny strmě rostoucí prodeje realizované v ČR. Rychlost s jakou plánujeme v zahraničí v rámci AMI uvádět nové kurzy do prodeje a predikovaný růst jejich prodejů máme deatilně rozepsaný v našem finančním plánu. Ke konci roku 2023 bychom při takto nastoleném trendu měli vyrovnat rozpočet a dostat se do černých čísel.
Na dalším grafu je znázorněno plánované rozdělení nákladů do jednotlivých kategorií během prvních dvou let fungování Art Master International.

Za prvních 8 měsíců jsme pouze na českém trhu prodali 3 500 online kurzů v hodnotě tří milionů korun. Nepochybujeme o tom, že na celosvětovém trhu budeme s takto unikátním obsahem v kombinaci s propojením s uznávanými populárními umělci realizovat mnohonásobně více prodejů.

Positioning a percepční mapa brandu, konkurence a náš zákazník
Jednou z našich met je boření paradigma, že hra na hudební nástroj je složitá a zdlouhavá. Naším cílem je tento předsudek vymýtit a tím si také vytvořit zcela novou skupinu zákazníků. Budou ji tvořit lidé, kteří si nevěřili, že to mohou dokázat, ale díky nám získali motivaci to poprvé zkusit. Oproti většině obsahu Masterclass totiž nabízíme kurzy i pro naprosté začátečníky.
Získáme pro AMI velmi pravděpodobně také zákazníky, kteří vyhledávají "praktičtější Masterclass" a odešli z konkurenčních kurzů nespokojeni a s pocitem, že se naučili méně, než očekávali.
Další významnou část zákazníků pak dle našeho předpokladu budou tvořit followers vyučujícího lektora. Např. rockový kytarista Slash má na Instagramu 3,5 milionu sledujících.
Oproti ostatním srovnatelným službám AMI nabízí efektivní, rychlou a zábavnou výuku, navíc předkládanou osobností, kterou znáte a ve kterou máte plnou důvěru. Po našich kurzech nejste jen namotivovaní a pobavení, ale reálně umíte hrát.
Inovace technologií při poskytování obsahu
Žijeme v době rychlého technologického vývoje a rádi bychom přinášeli do naší služby i inovativní nástroje, které by nám pomohly dále optimalizovat tzv. learning curve našich žáků. Zapojením machine learningu a pokročilých technologií, jako jsou VR/AR, věříme v realtime optimalizaci poskytovaného obsahu a jeho úpravu dle schopností každého uživatele.
Cílem je, aby každý žák mohl postupovat svým tempem a mít kurz ušitý zcela na míru. Některým žákům můžeme určitý obsah popisovat více do hloubky a nabízet jim více cvičení konkrétních technik, zatímco těm výjimečně rychle postupujícím můžeme odemykat exkluzivní náročnější úkoly a nezatěžovat je nabídkou procvičování základních lekcí.
Sledujeme trendy, baví nás psychologie a uvědomujeme si význam systému odměňování v průběhu kurzu. Rádi bychom pro naše kurzy vyvinuli nástroje postavené na principu gamifikace a drobných motivačních odměn (viz mobilní hry).
Na tento vývoj chceme vytvořit fond, do kterého každý rok převedeme 3% obratu společnosti.
Jaké nás čekají kroky v nejbližší budoucnosti
- Duben 2021
Vstup seed investora. Rebranding a sjednocení korporátní identity Art Master. Příprava marketingového, finančního a dalších plánů s výhledem do konce 2021. Příprava mezinárodní verze webu a napojení na online systémy pro platby, fakturace, atd. - Květen 2021
Příprava smluv a dalších právních dokumentů v angličtině s velkým důrazem na důkladně vyřešená autorská práva a licenční podmínky. - Červen 2021
Kontaktování vytipovaných potenciálních lektorů a úprava podmínek dle reálných požadavků a očekávání. Výběr optimálních osobností a jasný natáčecí plán (datum, lokace, obsah). - Červenec až září 2021
Produkce prvních kurzů. - Srpen až listopad 2021
Postupné zveřejňování hotových kurzů do běžného prodeje. - Přelom listopad/prosinec 2021
4 základní kurzy zveřejněny a v prodeji. Velký důraz na předvánoční a povánoční prodej.
Jakého investora hledáme?
Rádi se obklopujeme zajímavými a podobně smýšlejícími lidmi, od kterých se můžeme učit a zlepšovat se. Kromě finanční investice nutné pro rychlý rozjezd celosvětového projektu tedy hledáme i někoho s relevantními kontakty v hudebním průmyslu a zkušenostmi s mezinárodním rozvojem start-up projektu.
Co požadujeme a co nabízíme?
V první fázi bychom rádi získali dostatek prostředků pro spuštění AMI, zafinancování produkce 10 základních kurzů a jejich následné uvedení do prodeje do konce roku 2022. První 4 kurzy bychom rádi spustili ještě před Vánoci 2021.
Jsme pevně přesvědčeni, že tohoto plánu zvládneme dosáhnout s úvodní seed investicí
ve výši 24 mil CZK (cca polovina prvotní investice do Masterclass). Za tuto prvotní seed investici nabízíme 10% podíl ve firmě, jejíž hodnotu na konci roku 2025 odhadujeme komparací obratu a valuace s Masterclass na 646 mil CZK. Pokud bychom stanovili hodnotu firmy v roce 2025 jako osminásobek EBITDA, valuace by byla 514 mil CZK.
Na co tuto investici použijeme?
- video produkce prvních 10 kurzů v USA
- marketingové náklady na uvedení na trh a výkonnostní marketing
- odměna lektorů (flat fee + procento z obratu)
- fixní náklady na provoz v prvních dvou letech
- výzkum a vývoj do konce roku 2022
Po prokázání konkurenceschopnosti a dosažení break even zvažujeme vypsání druhého investičního kola, které by mělo přinést více prostředků na ještě intenzivnější marketing našeho obsahu, zapojení dalších produkčních týmů a výrazné navýšení investic do vývoje a technologických inovací.
Máme připravený detailně rozpracovaný finanční plán, který rádi v případě předběžného zájmu osobně představíme.
Kdo za projektem stojí
Jsme zatím dva a spojuje nás několik zásadních vlastností. Naprostá vášeň a oddanost hudebnímu prostředí, již realizované velmi úspěšné projekty, pozitivní myšlení a radost z každého nového dne, kdy můžeme své nápady dál rozvíjet a ovlivňovat tak životy tisíců až milionů dalších hudebních nadšenců. Oba rádi cestujeme napříč světem, hrajeme celý život aktivně na kytaru a díky kurzům Art Master už i na piano!

Radim Vysoký
